Aspecte particulare ale evaluării logopedice la elevii cu tulburări de învăţare
Particular aspects of the speech and language therapy assessment in learning disabilities context
Cristina VANCEA
Abstract
Keywords: instrumental disorders, phonological disorders, screening, speech and language therapy, learning disabilities
pdf
DOI:10.26744/rrttlc.2017.3.1.08
Published on line: 15/03/2017
References:
Botez, M.I. (1996). Neuropsihologie clinică și neurologia comportamentului, București: Editura Medicală.
Burlea, G. (2007). Tulburări ale limbajului scris-citit, Iași: Editura Polirom.
Hațegan, C. (2011). Abordări structuralist-integrate în terapia tulburărilor de limbaj și comunicare, Cluj-Napoca: Editura Presa Universitară Clujeană.
Klees-Delange, M. (1972). La dyslexie-dysorthographie a l` usage des maîtres, d. 41, Ministere de l` Education et de la Culture Francaise.
Kulcsar, T. (1978). Factorii psihologici ai reușitei școlare, București: Editura Didactică și Pedagogică.
Orton, S.T. (1937). Reading, Writing and Speech Problem in Children, New York: Norton.
Vianin, P. (2011). Ajutorul strategic pentru elevii cu dificultăți școlare. Cum să-i dai elevului cheia reușitei?, Cluj-Napoca: Editura ASCR.
Waber, D.P., Bernstein, J.H. (1994). Repetitive graphomotor output in learning disabled and nonlearning-disabled children: the repeated patterns test, Developmental Neuropsychology, 10, pp. 51-65.
Wacjman, C. (1997). Travailler avec des enfants malades mentaux, Paris: Dumod.