Strategii de dezvoltare a comprehensiunii verbale la copiii cu dizabilitate intelectuală
Verbal comprehension development strategies for children with intellectual disabilities
Anca PĂȘCUȚĂ
Abstract
A well-defined intervention program speech and language therapy, adapted to the particularities of the child with intellectual disability focused on clear and well-structured objectives, can have quicker results and can be obtained in a much more enjoyable way for children.
Keywords: communication, intellectual disability, verbal comprehension, lexical representations, speech and language therapy
pdf
DOI: 10.26744/rrttlc.2017.3.2.12
Published on line: 31/10/2017
References:
Anca, M. (2002). Logopedie, Cluj Napoca: Presa Universitară Clujeană.
Anca, M. (2003). Metode şi tehnici de evaluare a copiilor cu CES, Cluj-Napoca: Presa Universitară Clujeană.
Bodea Hațegan, C. (2013). Tulburările de voce și vorbire. Evaluare și intervenție, Cluj-Napoca: Presa Universitară Clujeană.
Bodea Hațegan, C. (2014). Proba de evaluare a abilităților morfologice în limba română. Aplicații psiholigvistice, Cluj-Napoca: Editura Argonaut.
Bodea Haţegan, C. (2016). Logopedia. Terapia tulburărilor de limbaj. Structuri deschise, București: Editura Trei.
Bodea Haţegan, C. (2015). Tulburările de limbaj şi comunicare, în Roşan, A. (2015). Psihopedagogia specială, Modele de evaluare şi intervenţie, Iaşi: Polirom.
Haţegan, C. (2009). Modalităţi de evaluare şi dezvoltare a competenţei morfologice, Teză de doctorat, nepublicată, Cluj-Napoca: Universitatea Babeș-Bolyai.
Hărdălău, L. (2011). Culegere de jocuri logopedice, Oradea: Editura Primus.
Stackhouse, J., Pascoe, M., Gardner, H. (2006). Intervention for a child with persisting speech and literacy difficulties: A psycholinguistic approach, Advances in Speech–Language Pathology, 8(3): 231 – 244,
Verza, E. (1983). Disgrafia și terapia ei, București: Editura Didactică și Pedagogică.
Vlad, E. (1999). Evaluarea în actul educațional terapeutic, București: Editura Prohumanitate.